Diploma de master se acordă în urma
examenului de absolvire, care constă în susţinerea unei
disertaţii (aproximativ 15.000 cuvinte). Studenţii au
posibilitatea să aleagă, din multitudinea de teme şi
direcţii, un “domeniu” pe care să-l supună unui examen critic
ocazionat de susţinerea disertaţiei şi care să fie
continuat în timpul doctoratului (v. mai jos câteva exemple).
TEME DE
DOCTORAT SUPERVIZATE DE PROF. DR. VIORICA S. CONSTANTINESCU
Aspecte ale dramei expresioniste în
Germania şi în România
Metafora "turnului de
fildeş" în teatrul existenţialist european
Structuri dramatice şi muzicale ale
temei Don Juan: Tirso de Molina, Molière, Da Ponte-Mozart
Perspectiva poetico-biblică în
romanul secolului al XX-lea
Motivul dublului în literatura celei de-a
doua jumătăţi a secolului al XIX-lea: Guy de Maupassant, O.
Wilde, Mihai Eminescu, Al. Macedonski
Mitul dacic în opera lui Lucian Blaga
Forme dramatice şi imagine
scenică în teatrul lui I. L. Caragiale şi E. Ionesco
Cahiers roumains d'études littéraires. Studiu monografic
Minimalism şi absurdism în proza
contemporană americană şi românească
Opera lui Omar Khayyam şi receptarea
ei în Europa
Povestirea fantastică de la E. A. Poe
la Michel de Ghelderode
Parodia în roman: creaţie şi/sau
critică
Literatura cibernetică: text în
perpetuă devenire
Fenomenul schola latina în
tradiţia culturală românească
Singurătate şi pesimism în
operele lui Emil Cioran şi Ernesto Sábato
Ipostaze ale divinului în literatura
upanişadică şi biblică
Bazele filosofice ale curentelor literare europene
Jurnale, memorii, biografii
romanţate, apocrife în secolul al XVII-lea
Dostoievski - funcţiile narative ale
bolii
Teme biblice în romanul secolului al
XX-lea
La donna demonicata - la donna angelicata
|